Programy przygotowane do samodzielnego ćwiczenia

  • Programy KIC opracowane są przede wszystkim z myślą o rodzicach chcących pracować samodzielnie z dzieckiem w domu.
  • Nasze programy są opracowane kompleksowo, tak aby ująć wszelkie aspekty samodzielnej, systematycznej pracy (szczegółowe opisy, ćwiczenia komplementarne, właściwa kolejność, stopniowanie trudności)

Programy KIC to odpowiedź na potrzeby, zapytania i prośby rodziców o wygodne, fachowo przygotowane materiały do samodzielnej pracy w domu z dzieckiem. Doskonale wiemy, iż nie zawsze jest możliwa stała opieka specjalisty lub regularne uczęszczanie na zajęcia.

Nasze programy mogą być pomocą dla rodzica w przypadku braku możliwości skorzystania z pomocy terapeutycznej, ale także mogą stanowić rozwinięcie i uzupełnienie zajęć ze specjalistą. W poradni NEOLOGOPEDIA stosujemy programy KIC, jako praca domowa dla rodzica z dzieckiem – pomiędzy kolejnymi zajęciami lub konsultacjami.

Ułożone, gotowe programy ćwiczeń logopedycznych i rozwojowych

  • Wybrane, opracowane w dokładny program ćwiczenia i zabawy.
  • Szczegółowy plan działań na kolejne dni i tygodnie.
  • Odpowiednio rozpisane zestawy ćwiczeń.

Najczęstszym pytaniem rodziców dzieci wymagających wsparcia, jest ‘Co mamy robić?’, czyli które ćwiczenia czy zabawy zastosować, jak dużo, jak często i co robić dalej? W programach KIC, nie musisz zastanawiać się jakie ćwiczenia, kiedy i w jakiej kolejności oraz w jakiej ilości – jest to dokładnie przygotowane i podane wraz z orientacyjnym czasem wykonania. Od razu możesz zacząć ćwiczyć z dzieckiem. Zawsze wiesz co jest do zrobienia danego dnia.

Ćwiczenia podstawowe i komplementarne

  • Programy KIC zawierają zarówno ćwiczenia podstawowe jak i ćwiczenia komplementarne.
  • Ćwiczenia komplementarne to najczęściej ćwiczenia artykulacyjne, fonacyjne oraz oddechowe.

W programach KIC zawsze stosujemy ujęcie systemowe z uwzględnieniem ćwiczeń komplementarnych – niezbędnych do realizacji wyznaczonego celu. Na przykład, w programach logopedycznych, do wykonania są nie tylko ćwiczenia dotyczące samej głoski, ale również ćwiczenia aktywizujące, wspierające i pomocnicze. Nasze systemowe podejście to sprawdzona formuła, która przynosi pozytywne efekty u dzieci, które korzystają z naszego wsparcia.

Wszystko jasne!

  • Wszystkie ćwiczenia są dokładnie opisane.
  • Jak wykonać dane ćwiczenie pokazane jest na filmach video.
  • Przejrzysta organizacja informacji.

Nie będzie żadnych wątpliwości jak wykonać dane ćwiczenie – wszystko jest zarówno opisane jak i pokazane. Program jest czytelnie rozpisany oraz przejrzyście zaprezentowany graficznie. Wszystko jest jednolicie ponumerowane, wykropkowane i oznaczone (moduł, dzień, ćwiczenie, opis, czas, itd.).

Ćwiczenia wymagające prezentacji, pokazane są na krótkich, profesjonalnie zrealizowanych filmach video, któreprzygotowane są atrakcyjnie i zrozumiale dla dzieci.

Bez problemu program może wykonywać z dzieckiem któryś z rodziców, ale poradzi sobie z tym także opiekunka, babcia, dziadek lub starsze rodzeństwo. Niektóre ćwiczenia (na przykład oddechowe) zachęcają też do wspólnego ćwiczenia.

Autorskie ćwiczenia, zabawy i multimedia

  • Programy KIC zawierają wiele ćwiczeń, zabaw oraz multimediów autorskich – dostępnych tylko u nas!

Ćwiczenia i multimedia autorskie zostały opracowane specjalnie na potrzeby programów KIC, uwzględniając specyfikę programu on-line oraz zastosowanie ich w samodzielnej pracy rodzica z dzieckiem. W programach znajdziecie też nasze autorskie nazewnictwo (na przykład ‘logomemory’)

Właściwa kolejność

  • Ćwiczenia są dobrane, skomponowane i ułożone przez specjalistów.
  • Kolejne ćwiczenia wynikają zarówno z przyjętego celu jak i z poprzednich kroków.

Programy ćwiczeń opracowane są przez doświadczonych specjalistów, na podstawie najnowszej wiedzy oraz przede wszystkim wieloletniej praktyki w pracy z dziećmi oraz rodzicami. Naszym celem jest możliwie najlepsza skuteczność działania przy samodzielnej pracy rodzica z dzieckiem.

Nie wprowadzamy różnorodnych ćwiczeń dla samej tylko atrakcyjności wizualnej czy możliwości zabawy dziecka, choć atrakacyjność ćwiczeń jest zawsze uwzględniona. Program odpowiada kolejnym etapom pracy według sztuki i praktyki terapeutycznej. Uwzględnione jest oczywiście stopniowanie trudności.

Od łatwego do trudniejszego

  • Stopniujemy skalę trudności by zachować odpowiednią kolejność ćwiczeń i jednocześnie nie zniechęcać dziecka.
  • Zawsze zaczynamy od ćwiczeń łatwych z którymi dziecko na pewno sobie poradzi.
  • Ćwiczenia trudniejsze wprowadzane są stopniowo.

Bierzemy pod uwagę zadowolenie i satysfakcje dziecka, z zaliczenia poszczególnych kroków. Ważną rolę pełnią tu również powtórki oraz wprowadzane do większości zestawów zabawy. Sukces na wszystkich kolejnych krokach realizacji programu jest niezmiernie ważny. W ten sposób dziecko nie będzie się zniechęcać i lubić regularne, systematyczne ćwiczenia. Pamiętacie, aby chwalić dziecko za wszystkie postępy i zaliczone kroki.

Interaktywne multimedia

  • Wiele ćwiczeń zawiera atrakcyjne, interaktywne multimedia.
  • Wszystkie mają walor edukacyjny.
  • Wzmacniają one zaangażowanie dziecka i skuteczność programu.

Interaktywne multimedia w programach KIC pełnią ważną rolę edukacyjną i korekcyjną, ale równocześnie uatrakcyjniają program ćwiczeń. Multimedia są ściśle wpisane w tok programu i często odnoszą się do innych ćwiczeń. Nie są one tylko dodatkiem – są atrakcyjne, wymagają aktywności i koniecznie trzeba je wykonywać, a nawet powtarzać.

Nagrania dźwiękowe

  • W programach logopedycznych do wszystkich ćwiczeń wymowy dostępne są nagrania dźwiękowe.
  • Nie ma wątpliwości jaka jest prawidłowa wymowa oraz co i jak należy powtarzać.

Nagrania dźwiękowe są niezwykle ważne, gdyż stanowią wzorzec do którego dążymy w ćwiczeniach. Nagrania można zawsze odsłuchać przy wszystkich ćwiczeniach wymowy – zarówno w ćwiczeniach głosek, sylab i wyrazów dźwiękonaśladowczych, ale także w sekwencjach i zdaniach – wszędzie znajdziecie ikonę głośniczka do naciśnięcia.

Opracowane przez specjalistów praktyków

  • Programy KIC opracowane są przez specjalistów praktyków.
  • Powstały na bazie doświadczeń z wieloletniej pracy z dziećmi w poradniach i placówkach oświatowych.

Nasze programy są kompleksowe i holistyczne – uwzględniają całościowe traktowanie rozwoju dziecka i związanych z tym ewentualnych problemów. Odzwierciedlają wieloaspektowe podejście oraz są kumulacja wieloletnich doświadczeń w pracy stacjonarnej z dziećmi. Oparte są na standardach pracy terapeutycznej i ujęte w nowoczesną formułę pracy on-line.

Krótko i często, czyli skutecznie!

  • Krótkie i łatwe do wykonania zestawy ćwiczeń
  • Do wykonania 2 lub 3 razy w tygodniu.
  • Wykonanie zestawu ćwiczeń zajmują od 10 do 20 minut.

W naszych programach pracujemy według formuły KIC, czyli krótko i często. Łatwo wkomponujesz każdy program w wasz codzienny rytm życia. Ćwiczenia nie zajmują dużo czasu  – (około 10 – 20 minut na jeden dzień) i w większości nie wymagają żadnych specjalnych pomocy. Bez problemu wykonacie wszystko w domu bez specjalnych przygotowań. To wy wybieracie najlepszy moment na ćwiczenia!

Formuła KIC, czyli krótko i często to sprawdzona i skuteczna metoda ćwiczeń. Polubicie ją!

Ćwiczenia KIC

  • Niektóre ćwiczenia programu to specjalnie dobrane ćwiczenia KIC.
  • Są to krótkie ćwiczenia zalecane do kilkukrotnego wykonywania w ciągu dnia. Na przykład podczas jazdy samochodem, na spacerze, niespodziewanego oczekiwania lub w razie ewentualnej, tymczasowej nudy.

Ćwiczenia KIC to wasza tajna supermoc! Stosując dodatkowo, dosłownie kilka minut lub nawet mniej, jedno, dwa ćwiczenia KIC, najlepiej kilka razy dziennie, zwiększycie skuteczność całego programu!

Są one również sposobem na zagospodarowanie traconego niepotrzebnie czasu lub niespodziewanej przerwy. Stoicie w korku? Można powtórzyć kilka razy sekwencje sylabową. Jesteście w drodze do sklepu? Zróbcie ćwiczenie oddechowe. Ćwiczenia KIC, to dodatkowy impuls do systematyczności, a docelowo większa skuteczność.

Wszystko dostępne on-line

  • Wasz program jest zawsze dostępny na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu.
  • Nie są potrzebne dodatkowe pomoce, choć niektóre materiały można również wydrukować

Wszystko jest w formie cyfrowej. Można korzystać w dowolnym czasie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Na laptopie, na komputerze stacjonarnym, na tablecie, na smartfonie. Nie musisz pamiętać o materiałach, trzeba tylko pamiętać o ćwiczeniu.

Uczymy systematyczności

  • Systematyczność wykonywania ćwiczeń jest bezpośrednio wbudowana w każdym program.
  • Zestawy ćwiczeń i zabaw zorganizowane są w kolejne, zaplanowane z góry dni, a ćwiczenia są odpowiednio ponumerowane.
  • Każde ćwiczenie oraz zestaw na dany dzień zawiera własne potwierdzenia jego wykonania.

W programach KIC samodzielnie zalicza się kolejne ćwiczenia i dni, stale monitorując wykonane kroki oraz kroki do wykonania. Wasz postęp, który jest zawsze widoczny w panelu programu, zachęca i motywuje do dalszego działania.

W ten sposób uczymy systematycznej, regularnej pracy, która jest niezbędna do osiągania wyznaczonych celów. Nawyk systematyczności z pewnością przyda się dziecku w wielu dziedzinach życia (np. w sporcie), ale przede wszystkim będzie potrzebny wam w szkole.

Wartościowe korzystanie z urządzeń cyfrowych

  • Ekonomiczne wykorzystanie czasu.
  • Nauka systematyczności.
  • Świadome wykorzystywanie urządzeń cyfrowych (on-off).
  • Ćwiczenie również bez komputera/smartfona/tabletu.

Ćwiczenia KIC, to dodatkowy impuls do systematyczności, a docelowo większa skuteczność programów. Kształtujemy również świadomą umiejętność, ograniczonego w czasie, wartościowego korzystania z urządzeń cyfrowych takich jak tablet, smartfon – wspólnie lub pod opieką rodzica. Ćwiczenia KIC można i warto też zapamiętywać i wykonywać bez internetu i bez żadnego urządzenia.